voor wie doe jij je duim omhoog?

Omroep Zeeland

Omroep Zeeland is al 15 jaar mediapartner van hét Zeeuwse sportevenement: Kustmarathon Zeeland. Voor deze vijftiende editie wilde Omroep Zeeland de deelnemers laten weten hoe trots ze op hen zijn! De mooiste en de zwaarste marathon van Nederland loop je namelijk niet zomaar! We bedachten daarom de campagne “Voor wie doe jij je duim omhoog?” Door inzet van de juiste middelenmix én het gebruik van eigen Omroep Zeeland mediakanalen was de campagne overal in Zeeland zichtbaar. Er werd een campagne commercial ontwikkeld voor tv en social media, in samenwerking met videoproductiebedrijf Thumbed. Ook werden er reclameborden langs de kant van de weg geplaatst. Op social media werd campagne gevoerd met #duimomhoog. Tijdens het evenement ontvingen deelnemers en supporters Omroep Zeeland foam-duimen van het promotieteam, die achteraf heuse collector items bleken! Als klap op de vuurpeil lieten we twee grote inflatable duimen maken van 4 meter hoog waarmee bezoekers en deelnemers op de foto konden. Een super geslaagde en zichtbare campagne waarvan we eigenlijk maar één ding kunnen zeggen: duim omhoog voor Omroep Zeeland! (en ook een beetje voor onszelf natuurlijk 😉) Check voor deze campagne ook: www.omroepzeeland.nl/kustmarathon

We waren de 3000 foam-duimen in een mum van tijd kwijt. Ze waren zo populair dat zelfs de omroepwagens bestookt werden met vragen of er nog duimen waren. Na de Kustmarathon bleken het echte collector items!
Saskia Everaars, communicatieadviseur Omroep Zeeland
Realisatie Codetikkers